Tuindomein
Menu
  • Altijd de goedkoopste
  • Bezorgen in Nederland & België
  • Veilig betalen
  • Groot assortiment

FAQ

Bestellingen en leveringen
Levertijd

De levertijd is afhankelijk van uw woonplaats. Per postcode wordt 1-2 per week geleverd. Bekijk hier het overzicht met postcodes en bezorgdagen. Voor Interflex producten geldt een levertijd van ca. 2-3 weken na opdracht en wordt met u een afspraak gemaakt voor aflevering. Voor Gardenspace producten geldt een levertijd van ca. 1-2 weken na opdracht. De afleverdatum wordt u telefonisch of per email doorgegeven.

Kunnen producten afgehaald worden?

Het is helaas niet mogelijke om producten af te halen.

Tijdstip van levering

Circa 1 tot 2 dagen voor levering ontvangt u van het transportbedrijf bericht in welk dagdeel zij uw bestelling komen bezorgen. Er wordt gereden met een vaste route. Wij kunnen helaas geen rekening houden met speciale verzoeken. In uitzonderlijk gevallen kan de chauffeur het tijdsvak overschrijden door bijvoorbeeld extreme verkeersomstandigheden.

Langere levertijd

U bestelling wordt in zijn geheel uitgeleverd. Heeft u een product besteld met een levertijd, u kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het laten impregneren van blokhutten of producten die tijdelijk niet voorradig zijn, dan zal de bestelling worden uitgeleverd als alle artikelen beschikbaar zijn voor uitlevering. Wilt u uw bestelling in delen ontvangen, worden hiervoor extra bezorgkosten in rekening gebracht.

Afleverplaats

U bestelling wordt geleverd met een vrachtwagen, die vaak is voorzien van een mobiele heftruck (KooiAap). De bestelling wordt afgeleverd aan de straatkant. U dient zelf zorg te dragen voor het verder verplaatsen van de goederen.

Vragen over tuinhout
Is maatwerk mogelijk?

Het is helaas niet mogelijk om producten op maat door ons te laten maken. Soms is het wel mogelijk dat u zelf aanpassingen kunt doen aan standaard producten.

Welke keurmerken

Per product wordt op onze website aangegeven aan welk keurmerk het artikel voldoet. De keurmerken zijn: FSC, PEFC, KOMO en Indonesian Legal Wood.

Eigenschappen van hout

Tuindomein levert producten in verschillende houtsoorten. Gebruik het zoekfilter Materiaal op de pagina Tuinhout om de houtsoorten te bekijken. Bij deze soorten horen specifieke kenmerken over de eigenschappen van tuinhout. Voor onafhankelijk informatie kunt u kijken op www.houtinfo.nl. Wilt u meer weten? Vragen staat vrij bij Tuindomein!

Houtbewerking

Onze tuinhoutproducten worden geleverd met de volgende houtbewerking:
Ruw: ongeschaafd, met houtvezels en splinters.
Fijn bezaagd: hout heeft een wat ruwer oppervlak, kleine houtvezels.
Glad geschaafd: glad, nagenoeg geen vezels en splinters.
Bij de producten op onze website wordt aangegeven hoe het hout is bewerkt.

Vragen over blokhutten
Impregneren van blokhutten

Het is mogelijk om blokhutten, tuinhuizen, etc. door ons te laten(dompel) impregneren. Omdat dit product door een extern speciaal bedrijf wordt behandeld, wordt de levertijd ca. 4-6 weken. Het impregneren van de blokhut is een voorbehandeling. U dient binnen 3 tot 6 maanden de blokhut in de beits te zetten. Gebruik het zoekfilter Behandeling op de pagina Blokhutten-tuinhuizen om de afwerking van de blokhut of het tuinhuisje te bekijken.

Kan geïmpregneerd hout geschilderd worden?

U kunt geïmpregneerd hout behandelen met een transparante of dekkende beits. Beits heeft de voorkeur boven verf omdat beits de eigenschap heeft dat het vochtregulerend is. Wel adviseren wij het geïmpregneerde hout licht op te schuren, om de restanten van het impregneermiddel, die na het impregneren op het tuinhout achterblijft, te verwijderen. Het spreekt voor zich dat als u het hout gaat beitsen, dit met een bepaalde regelmaat herhaald dient te worden.

Is een mijn blokhut onderhoudsvrij na het impregneren?

Het impregneren van de blokhut is een voorbehandeling. U dient binnen 3 tot 6 maanden de blokhut in de beits te zetten.

Wat is een extra wandlaag?

U krijgt dan een extra laag blokhutprofielen geleverd door ons. Uw blokhut wordt hierdoor dus 1 laag blokhutprofielen hoger. Voor lange mensen is het aan te bevelen om een extra wandlaag toe te voegen zodat u een hoger dak van uw tuinhuis of blokhut krijgt. De hoogte van de deur blijft echter altijd gelijk.

Service en klachtbehandeling
Retourneren

Hier kunt u meer informatie over het retourneren van bestellingen vinden. Ook vindt u op deze pagina een modelformulier voor herroeping.

Kunnen jullie ook de montage verzorgen?

Helaas is het niet mogelijk om de bestelde producten door ons te laten plaatsen. U zou kunnen overwegen om via www.werkspot.nl een klusbedrijf of timmerman in uw regio te vragen om u hiermee te helpen. Kiest u altijd iemand die ruim ervaring heeft met het plaatsen van tuinhoutproducten.

Zelf de montage van uw blokhut, prieel, garage enz. doen?

Alle artikelen worden standaard geleverd met een opbouwtekening. Wij krijgen vaak de vraag: Hoe lang doe ik over de montage? Hierop kunnen we echter geen antwoord geven, omdat iedereen zijn eigen werktempo heeft en hoe handig men is.

Behandeling van klachten

Tuindomein doet er alles aan om uw bestelling zo correct mogelijk af te leveren. We trachten een optimale service te bieden mocht u niet helemaal tevreden zijn over het geleverde. Hout is een natuurproduct met bepaalde eigenschappen. Klachten die voortkomen uit deze eigenschappen zijn dan ook vaak geen reden voor een klacht.

Beschadiging

Zijn er producten beschadigd? Maak dan foto’s van de beschadiging en omschrijf wat er aan mankeert. Stuur dit per e-mail onder vermelding van uw ordernummer naar klantenservice@tuindomein.nl. Meestal wordt u klacht doorgezonden naar de betreffende leverancier. U kunt dan op korte termijn van ons, of direct van onze leverancier een reactie verwachten.

Incomplete bestelling

Is uw bestelling incompleet afgeleverd? Er worden door ons foto's van onze orders gemaakt voor controle wat er op de vrachtwagen wordt geladen. Betreft het ijzerwaren of ander klein materiaal? Doorgaans wordt dit onder in het midden van uw pakket 'weggestopt' tussen andere grotere producten. Gelieve eerst het gehele pakket goed te doorzoeken en waar nodig af te stapelen. In sommige gevallen worden ijzerwaren apart per post verzonden. Neem vervolgens contact met ons op indien het missende product ook hier niet te vinden is. In dat geval zullen wij samen met u tot een passende gezamenlijke oplossing komen. Kunt u een klacht niet oplossen met Tuindomein, dan kunt u via Q-Shops een geschil indienen. Dit kan digitaal door de stappen op hun website te volgen.

De garantiebepaling van Tuindomein

Op de door Tuindomein geleverde producten wordt een garantie gegeven voor in beginsel de duur van 1 jaar. Mocht evenwel door onze leveranciers c.q. fabrikant een kortere garantietermijn in acht worden genomen, geldt die kortere termijn als de tussen de klant en Tuindomein overeengekomen garantietermijn. De verplichtingen voortvloeiende uit de garantie strekken nooit verder dan waartoe de leverancier van Tuindomein en/of de fabrikant van het product en/of de producten gehouden is ingevolge de door die leverancier en/of die fabrikant gehanteerde garantievoorwaarden. Afwijkingen van het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens de geldende gebruikelijke normen, kunnen geen aanleiding vormen tot aanspraak uit hoofde van, noch leiden tot de plicht tot vervanging van het geleverde en/of schadevergoeding. De klant verplicht zich kennis te nemen van de bijgeleverde garantievoorwaarden, en is zich ervan bewust dat hij zich verder kan informeren op de website van de leverancier/fabrikant van het product. De klant zal nimmer een beroep kunnen doen op de garantie wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuiste montage, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Tuindomein, de klant of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan het product en/of de producten en/of dit product en/of deze producten hebben aangewend voor doeleinden waarvoor het product en/of de producten niet is bestemd. Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op!

Kan ik een offerte aanvragen?

Bij alle producten waar een offerte kan worden aangevraagd, staat een button bij het betreffende product. U ontvangt dan over het algemeen zeer snel een aanbieding.
Hierna kunt u direct akkoord geven op de offerte en uw bestelling plaatsen.

Hoe kan ik betalen bij Tuindomein?

U kunt bij Tuindomein op verschillende manieren betalen. Op deze pagina kunt u lezen wat de mogelijkheden zijn.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn afhankelijk van het orderbedrag en kunt u vinden op de pagina over bezorgen.

Veilig betalen met
Snel geleverd
CONTACTGEGEVENS

Kantooradres Tuindomein.nl
(geen bezoekadres)

Erve Wilms 17
7577 NX Oldenzaal
E-mail: info@tuindomein.nl

T 0541 - 222 580