FAQ

Bestellingen en leveringen

Levertijd

De levertijd is afhankelijk van uw woonplaats. Per postcode wordt 1-2 per week geleverd. Bekijk hier het overzicht met postcodes en bezorgdagen. Voor Interflex producten geldt een levertijd van ca. 2-3 weken na opdracht en wordt met u een afspraak gemaakt voor aflevering. Voor Gardenspace producten geldt een levertijd van ca. 1 week na opdracht. De afleverdatum wordt u telefonisch of per email doorgegeven.

Kunnen producten afgehaald worden?
Tuindomein heeft helaas geen afhaallocatie, hierdoor is het helaas niet mogelijk om uw bestelling bij ons af te halen.

Tijdstip van levering
Circa 1 tot 2 dagen voor levering ontvangt u van het transportbedrijf bericht in welk dagdeel zij uw bestelling komen bezorgen. Er wordt gereden met een vaste routes gebasseerd op postcode.
Wij kunnen helaas geen rekening houden met speciale verzoeken. In uitzonderlijk gevallen kan de chauffeur het tijdsvak overschrijden door bijvoorbeeld extreme verkeer of weersomstandigheden.

Langere levertijd / niet voorradig
U bestelling wordt altijd in zijn geheel uitgeleverd.
Heeft u een product besteld met een levertijd, u kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het laten impregneren of spuiten van blokhutten of producten die tijdelijk niet voorradig zijn, dan zal uw bestelling pas worden uitgeleverd wanneer deze geheel compleet is. Als u ervoor kiest om uw bestelling in delen te laten leveren zullen wij deze opsplitsen in 2 en gelden er 2 apparte bezorgtarieven.
In geval van een niet voorradig product zal Tuindomein altijd proberen een passend alternatief aan te bieden, al dan niet tegen meer- of minderprijs.

Afleverplaats
U bestelling wordt geleverd met een vrachtwagen, die vaak is voorzien van een mobiele heftruck (KooiAap).
De bestelling wordt afgeleverd aan de straatkant, voor verdere verplaatsing dient u zelf zorg te dragen.
Het is niet mogelijk om de pallet retour te geven aan de chauffeur.


Vragen over tuinhout

Is maatwerk mogelijk?
Het is helaas niet mogelijk om producten op maat te bestellen of door ons op maat te laten maken.
Soms is het wel mogelijk dat u zelf aanpassingen kunt doen aan standaard producten, denk hierbij bijvoorbeeld aan onze DHZ overkappingen.

Welke keurmerken
Per product wordt op onze website aangegeven aan welk keurmerk het artikel voldoet. De keurmerken zijn: FSC, PEFC, KOMO en Indonesian Legal Wood.

Eigenschappen van hout
Tuindomein levert producten in verschillende houtsoorten. Gebruik het zoekfilter Materiaal op de pagina Tuinhout om de houtsoorten te bekijken.
Bij deze soorten horen specifieke kenmerken over de eigenschappen van tuinhout. Voor onafhankelijk informatie kunt u kijken op www.houtinfo.nl. Wilt u meer weten? Vragen staat vrij bij Tuindomein!

Houtbewerking
Onze tuinhoutproducten worden geleverd met de volgende houtbewerking:
Ruw: ongeschaafd, met houtvezels en splinters.
Fijn bezaagd: hout heeft een wat ruwer oppervlak, kleine houtvezels.
Glad geschaafd: glad, nagenoeg geen vezels en splinters.
Bij de producten op onze website wordt aangegeven hoe het hout is bewerkt.


Vragen over blokhutten

Impregneren van blokhutten
Het is mogelijk om blokhutten, tuinhuizen, etc. door ons te laten(dompel) impregneren. Omdat dit product door een extern speciaal bedrijf wordt behandeld, wordt de levertijd ca. 4-6 weken. Het impregneren van de blokhut is een voorbehandeling. Zodra het hout droog (na enkele weken) is het van belang de blokhut zo snel mogelijk in de beits te zetten om te voorkomen dat de blokhut extreem gaat werken en problemen veroorzaakt. Tuindomein heeft diverse soorten en kleuren beits in haar assortiment, deze kunt u hier vinden.

Kan geïmpregneerd hout geschilderd worden?
U kunt geïmpregneerd hout behandelen met een transparante of dekkende beits. Beits heeft de voorkeur boven verf omdat beits de eigenschap heeft dat het vochtregulerend is. Wel adviseren wij het geïmpregneerde hout licht op te schuren, om de restanten van het impregneermiddel, die na het impregneren op het tuinhout achterblijft, te verwijderen. Het spreekt voor zich dat als u het hout gaat beitsen, dit met een bepaalde regelmaat herhaald dient te worden.

Is een mijn blokhut onderhoudsvrij na het impregneren of spuiten van een grondlaag?
Nee, de blokhut is niet onderhoudsvrij na het impregneren of spuiten.
Het impregneren van de blokhut is een voorbehandeling. U dient na enkele weken, als het hout droog is, de blokhut in de beits te zetten.
Het spuiten van een grondlaag is een goede basislaag die u afwerkt zodra de blokhut gemonteerd is. (hiermee werkt u gelijk eventuele beschadigingen weg die zijn gekomen tijdens de montage)

Wat is een extra wandlaag?
U krijgt dan een extra laag blokhutprofielen geleverd door ons. Uw blokhut wordt hierdoor dus 1 laag blokhutprofielen hoger.
Voor lange mensen is het aan te bevelen om 1 of 2 extra wandlagen toe te voegen zodat u een hoger dak van uw tuinhuis of blokhut krijgt.
De hoogte van de deur blijft echter altijd gelijk en is niet aanpasbaar.


Service en klachtbehandeling

Retourneren
Hier kunt u meer informatie over het retourneren van bestellingen vinden. Ook vindt u op deze pagina een modelformulier voor herroeping.

Kunnen jullie ook de montage verzorgen?
Helaas is het niet mogelijk om de montage van uw product door ons te laten verzorgen, hiervoor zou u eventueel een locale specialist kunnen benaderen.

Zelf de montage van uw blokhut, prieel, garage enz. doen?
Alle artikelen worden standaard geleverd met een opbouwtekening.
Wij krijgen vaak de vraag: Hoe lang doe ik over de montage? Hierop kunnen we echter geen antwoord geven, omdat iedereen zijn eigen werktempo heeft en hoe handig men is.

Behandeling van klachten
Tuindomein doet er alles aan om uw bestelling zo correct mogelijk af te leveren. We trachten een optimale service te bieden mocht u niet helemaal tevreden zijn over het geleverde. Hout is een natuurproduct met bepaalde eigenschappen. Klachten die voortkomen uit deze eigenschappen zijn dan ook vaak geen reden voor een klacht. Klik hier voor meer informatie over onze klachtenprocedure.

Beschadiging
Het komt helaas met hoge uitzondering voor dat er iets beschadigd raakt tijdens transport, Tuindomein doet er dan alles aan om dit zo snel en vlekkeloos mogelijk op te lossen.
Voor het melden van een beschadiging dient u zich te houden aan de klachtenprocedure.

Incomplete bestelling
Is uw bestelling incompleet afgeleverd? Er worden door ons foto's van onze orders gemaakt voor controle wat er op de vrachtwagen wordt geladen. Betreft het ijzerwaren of ander klein materiaal? Doorgaans wordt dit onder in het midden van uw pakket 'weggestopt' tussen andere grotere producten. Gelieve eerst het gehele pakket goed te doorzoeken en waar nodig af te stapelen. In sommige gevallen worden ijzerwaren apart per post verzonden. Neem vervolgens contact met ons op indien het missende product ook hier niet te vinden is. In dat geval zullen wij samen met u tot een passende gezamenlijke oplossing komen. Voor het melden van een beschadiging dient u zich te houden aan de klachtenprocedure. Kunt u een klacht niet oplossen met Tuindomein, dan kunt u via Q-Shops een geschil indienen. Dit kan digitaal door de stappen op hun website te volgen. 

De garantiebepaling van Tuindomein
Op de door Tuindomein geleverde producten wordt een garantie gegeven voor in beginsel de duur van 1 jaar. Mocht evenwel door onze leveranciers c.q. fabrikant een kortere garantietermijn in acht worden genomen, geldt die kortere termijn als de tussen de klant en Tuindomein overeengekomen garantietermijn. De verplichtingen voortvloeiende uit de garantie strekken nooit verder dan waartoe de leverancier van Tuindomein en/of de fabrikant van het product en/of de producten gehouden is ingevolge de door die leverancier en/of die fabrikant gehanteerde garantievoorwaarden. Afwijkingen van het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens de geldende gebruikelijke normen, kunnen geen aanleiding vormen tot aanspraak uit hoofde van, noch leiden tot de plicht tot vervanging van het geleverde en/of schadevergoeding. De klant verplicht zich kennis te nemen van de bijgeleverde garantievoorwaarden, en is zich ervan bewust dat hij zich verder kan informeren op de website van de leverancier/fabrikant van het product. De klant zal nimmer een beroep kunnen doen op de garantie wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuiste montage, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Tuindomein, de klant of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan het product en/of de producten en/of dit product en/of deze producten hebben aangewend voor doeleinden waarvoor het product en/of de producten niet is bestemd. Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op!

Kan ik een offerte aanvragen?
Bij alle producten waar een offerte kan worden aangevraagd, staat een button bij het betreffende product.
U ontvangt dan over het algemeen zeer snel een aanbieding, meestal binnen 24 werkuren.
Zodra Tuindomein de offerte heeft gemaakt ontvangt u hier een mail van, u kunt dan uw persoonlijke aanbod terugvinden in uw account.
Vanuit uw account kunt u de offerte accepteren en in uw winkelwagen plaatsen.

Hoe kan ik betalen bij Tuindomein?
U kunt bij Tuindomein op verschillende manieren betalen. Op deze pagina kunt u lezen wat de mogelijkheden zijn.

Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten zijn afhankelijk van het orderbedrag en kunt u vinden op de pagina over bezorgen.

Copyright © Tuindomein. Alle rechten voorbehouden.